ReDAM výzkum

Projekt mobilního měření televizní sledovanosti je dlouhodobý výzkum, který naše agentura realizuje pro Asociaci televizních organizací (ATO, www.ato.cz). Cílem výzkumu je zmapovat konzumaci médií, zejména sledování televize populací ČR. Svým zapojením do projektu účastníci dávají televizním stanicím vědět, co rádi sledují, a ty tak mohou lépe plánovat kvalitní a relevantní obsah pro diváky.

Účastníci tohoto měření mají ve svém mobilním telefonu nainstalovanou aplikaci, která sama průběžně zjišťuje, zda-li je v dosahu zvuku vysílání nějaké stanice, a také rozlišuje, jestli je při tom respondent v místě svého bydliště nebo jinde. Aplikace za pomoci mikrofonu zaznamenává pouze otisky zvuku, ze kterých není možné zpětně zrekonstruovat zvuk samotný.

Respondenti jsou za svou účast v měření odměňováni buď peněžní formou (4 000 Kč ročně), nebo je odměnou mobilní telefon (v hodnotě přibližně 8 000 Kč za dvouletou účast), který je po dobu měření nutno používat jako primární.

Hledáme především zájemce ochotné účastnit se projektu dlouhodobě, tedy po dobu minimálně 1 roku.

Pro koho výzkum realizujeme

Výzkum realizujeme pro Asociaci televizních organizací (ATO, www.ato.cz), která sdružuje televizní společnosti, jako je Nova, ČT, Prima, Óčko, Televize Seznam a další. Zabývá se měřením televizní sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů).

Kde jste vzali moje číslo

Vaše číslo bylo vygenerované náhodně, a to ze všech řad telefonních čísel, které přiděluje Český telekomunikační úřad, což je veřejně dostupná informace. Takové volání je možné i bez Vašeho souhlasu a je v souladu s GDPR a zákony České republiky. Naše společnost žádné Vaše osobní údaje nezpracovává.

Proč bych se měl/a výzkumu účastnit?

  • Poskytnete televizním stanicím důležité informace, které jim pomáhají vytvářet zajímavý program.
  • Díky Vám televizní stanice zjistí, jaké skupiny lidí je sledují více a jaké méně, a také na co by měly dát důraz, aby získaly co nejvíce diváků.
  • Vaše odpovědi jsou důležité a mají vliv na plánování televizních stanic.

Je někdo, kdo se nám do projektu nehodí?

Ve výzkumu potřebujeme mít všechny respondenty ve stejném zastoupení, v jakém se vyskytují v populaci České republiky, proto nás zajímají i respondenti, kteří televizi sledují málo nebo vůbec. Nikdo pro nás ani není „příliš starý“, ve výzkumu jsou potřeba všechny skupiny respondentů. Z legislativních důvodů pouze není možné zahrnout do projektu děti do 14 let (včetně).

Co pro respondenta znamená zapojení do mobilního měření sledovanosti televize?

Respondent má ve svém nebo zapůjčeném telefonu nainstalovanou aplikaci. Telefon, ve kterém je aplikace nainstalována, musí být respondentovým hlavním telefonem. Základem spolupráce je mít telefon stále při sobě a aplikaci mít aktualizovanou. V případě, že aplikace vyžaduje pozornost, vyskočí na telefonu hláška/notifikace, kterou je třeba odkliknout. Dále aplikace potřebuje ke svému běhu z povahy měření určitá oprávnění, která je nutné povolit, konkrétně jde o přístup k poloze zařízení, přístup k mikrofonu, zobrazování upozornění, možnost běžet na pozadí apod. (není to nic víc než respondent umožňuje i jiným nainstalovaným aplikacím, jako je WhatsApp, Facebook, Messenger a podobně). Aplikace na průměrném telefonu spotřebuje zhruba 10–15 % baterie denně. Vzhledem k tomu, že účast v projektu je odměňována, bude potřeba podepsat smlouvu s naší společností o účasti v měření a případně smlouvu o zapůjčení mobilního telefonu. Občas bude potřeba respondenta i telefonicky či e-mailem kontaktovat ohledně okolností souvisejících s měřením (například ohledně aktualizace sociodemografických údajů (jednou ročně) nebo v případě, že data z měření budou vykazovat nějakou zvláštnost, například nám nebudou chodit data z aplikace). Telefon musí mít každodenní přístup k internetu (mobilní datové připojení nebo wifi), aby z něj bylo možné odesílat data z měření (cca 100 MB měsíčně).

Zachováváme Vaše soukromí?

Naše agentura dodržuje nejpřísnější pravidla ochrany osobních údajů. Vaše soukromí je pro nás důležité a nikdy nebudeme předávat Vaše kontaktní údaje třetí straně. Výsledky výzkumu publikujeme jen souhrnně za skupinu respondentů (například za „skupinu mužů 15–64 let“), nikoli za jednoho konkrétního respondenta. Na webové stránce https://www.ressolution.cz/privacy je podrobně popsáno, jakým způsobem nakládáme s osobními údaji účastníků výzkumu.

Proč se ptáme…..

Ve kterém kraji bydlí Vaše domácnost?  / Jaká je velikost obce? / V jaké obci bydlíte?

Abychom zajistili správnost výsledků výzkumu, potřebujeme oslovit respondenty ze všech krajů a různých velikostí obcí. Dostupnost TV signálu se může v některých lokalitách lišit, proto je pro nás důležité Vaši domácnost správně zařadit.

Máte doma funkční televizor?

Vybavenost televizorem je základním analyzovaným ukazatelem – televizním stanicím dává informaci o tom, kolik domácností mohou svým programem oslovit přímo živým vysíláním a kolik z nich pro sledování využívá jiná zařízení.

Volali jsme Vám?

Pokud se projektu účastníte, kolegové ze správy panelu Vám mohou volat z těchto čísel: +420 771 128 581, +420 770 163 517, +420 770 163 518, +420 770 331 996, +420 777 538 499.

Další telefonní čísla, z nichž Vám můžeme volat ohledně zjištění Vašeho zájmu zapojit se do projektu (v rámci náhodné telefonické rekrutace), najdete zde.

Kontaktujte nás

redam@ressolution.cz

+420 800 227 755

(bezplatná linka)