Všechny novinky
28.2.2023

Děti do tří let spí nejčastěji v ložnici s rodiči, v samostatném pokoji jen třetina
Děti ve věku do tří let nejčastěji spí spolu s rodiči v jejich ložnici (ať už přímo v rodičovské posteli, nebo ve vlastní postýlce). Uvedla to více než polovina dotázaných rodičů dětí v daném věku z řad internetové populace 15+. V průběhu prvního roku svého života jsou děti nejčastěji přesouvány do samostatného pokoje.

Třetina dotázaných rodičů dětí do tří let věku (včetně) uvádí, že jejich děti spí převážnou většinu času ve vlastní posteli v odděleném pokoji. Jako další obvyklá místa pro spánek dětí do tří let jsou rodičovská postel (26 %), vlastní postýlka v ložnici rodičů stojící samostatně (25 %) nebo vlastní postýlka v ložnici rodičů, která je přiražena k rodičovské posteli (15 %). Ložnice rodičů je tedy v takto nízkém věku dítěte stále nejčastěji využívanou možností.

Nadpoloviční většina rodičů, jejichž děti aktuálně spí v odděleném pokoji, tvrdí, že tak začaly spát nejpozději v průběhu prvního roku života.

Co se týče spacích potřeb a lůžkovin, které rodiče pro své děti ve věku do tří let používají, pro přikrytí je to jednoznačně standardní dětská peřinka, kterou zvolilo 67 % dotázaných rodičů. Polštáře pro své děti preferuje 60 % dotázaných rodičů, 40 % dětem v takto nízkém věku polštář nedává.

Pro děti, které spí ve vlastní dětské postýlce, většina dotázaných rodičů pořídila ochranné zábrany, které zamezují tomu, aby se dítě ve spánku udeřilo o postýlku.  

Poměrně běžnou součástí výbavy rodičů malých dětí jsou v současnosti také monitory dechu. Naprostá většina rodičů dětí do tří let (79 %) je používá, nebo je používala v minulosti. Podobně jsou na tom i hnízdečka na spaní: alespoň někdy jejich používání (ať už v současné době, nebo v minulosti) deklaruje 76 % dotazovaných rodičů.

Přikrývky a ložní prádlo v reklamě

Na související téma jsme se zaměřili také v monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen – přesněji na inzerci značek v kategorii přikrývek a ložního prádla. Dle ceníkových cen* měla v loňském roce největší objem inzerce v českých médiích značka SCANquilt, dosahovala skoro 64 milionů korun. Druhé místo patřilo firmě Rodinnebaleni.cz (necelých 28 milionů korun) a třetí byl dle objemu realizované inzerce Matějovský s reklamou v hodnotě téměř 21 milionů korun. Pětici největších inzerentů pak uzavíraly značky Dormeo a Brotex.

Všechny novinky