Třetina dotázaných rodičů dětí do tří let věku (včetně) uvádí, že jejich děti spí převážnou většinu času ve vlastní posteli v odděleném pokoji. Jako další obvyklá místa pro spánek dětí do tří let jsou rodičovská postel (26 %), vlastní postýlka v ložnici rodičů stojící samostatně (25 %) nebo vlastní postýlka v ložnici rodičů, která je přiražena k rodičovské posteli (15 %). Ložnice rodičů je tedy v takto nízkém věku dítěte stále nejčastěji využívanou možností.
Nadpoloviční většina rodičů, jejichž děti aktuálně spí v odděleném pokoji, tvrdí, že tak začaly spát nejpozději v průběhu prvního roku života.
Co se týče spacích potřeb a lůžkovin, které rodiče pro své děti ve věku do tří let používají, pro přikrytí je to jednoznačně standardní dětská peřinka, kterou zvolilo 67 % dotázaných rodičů. Polštáře pro své děti preferuje 60 % dotázaných rodičů, 40 % dětem v takto nízkém věku polštář nedává.
Pro děti, které spí ve vlastní dětské postýlce, většina dotázaných rodičů pořídila ochranné zábrany, které zamezují tomu, aby se dítě ve spánku udeřilo o postýlku.
Poměrně běžnou součástí výbavy rodičů malých dětí jsou v současnosti také monitory dechu. Naprostá většina rodičů dětí do tří let (79 %) je používá, nebo je používala v minulosti. Podobně jsou na tom i hnízdečka na spaní: alespoň někdy jejich používání (ať už v současné době, nebo v minulosti) deklaruje 76 % dotazovaných rodičů.
Na související téma jsme se zaměřili také v monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen – přesněji na inzerci značek v kategorii přikrývek a ložního prádla. Dle ceníkových cen* měla v loňském roce největší objem inzerce v českých médiích značka SCANquilt, dosahovala skoro 64 milionů korun. Druhé místo patřilo firmě Rodinnebaleni.cz (necelých 28 milionů korun) a třetí byl dle objemu realizované inzerce Matějovský s reklamou v hodnotě téměř 21 milionů korun. Pětici největších inzerentů pak uzavíraly značky Dormeo a Brotex.